parallax background

بنزو تری آزول

تولیل تری آزول
تولیل تری آزول
11/10/1399

قیمت بنزوتری آزول


شرکت بازرگانی کیمیا فعال در حوزه فروش مواد شیمیایی مصرفی در صنعت، اقدام به عرضه تمام مواد شیمیایی موجود به صورت عمده و با قیمتی مناسب کرده است. این شرکت با خرید مستقیم بنزوتری آزول از چین از تامین کنندگان اصلی این ماده شناخته می شود و شما می توانید جهت آگاهی از قیمت بنزو تری آزول، خرید به صورت عمده و دریافت مجوز مصرف آن با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.



ویژگی های بنزو تری آزول

فرمول مولکولی C6H5N3
جرم مولی 119.13 g/mol
شکل ظاهری پودر کریستالی سفید رنگ
حلالیت در آب 1-5 g/l (at 23.7°C)
چگالی 1.36 g/cm³
نقطه جوش 204°C
نقطه ذوب 98.5°C

بنزو تری آزول چیست؟

بنزو تری آزول حاصل واکنش ارتوفنلین دی آمین با سدیم نیتریت و استیک اسید است. این ماده شیمیایی دارای یک حلقه پنج عضوی است و سه اتم نیتروژن متصل به هم نیز به این حلقه بنزن پیوند خورده اند. اگر یک گروه متیلن به این حلقه اضافه شود مشتقات متیل یا تولیل تری آزول حاصل می شود.
بنزو تریازول متناسب با مقدار اسیدیته محیط به سه شکل متفاوت پروتونه شده BTAH2+، یا BTAH و یا BTA− وجود دارد.
بنزو تری ازول جزء مواد شیمیایی است که به عنوان لیگاند جهت تشکیل کمپلکس استفاده می شود و در صنعت کاربردهای بسیاری دارد که رایج ترین آن جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی فلزات است. این ماده شیمیایی یک مهار کننده خوردگی برای فلزاتی مانند مس و آلیاژهای آن، نقره، آلومینیوم، کبالت و روی است که نسبتا محلول در آب بوده و به راحتی قابل تجزیه نیست.
مس به دلیل قابلیت رسانایی بالایی که دارد، طیف وسیع و متنوعی از کاربردها را شامل می شود. به عنوان مثال در حوزه الکترونیک و ابزارهای مرتبط به آن، در سیم و کابل، در موتورهای الکتریکی و کاربردهای ضد میکروبی کاربرد دارد.
برای جلوگیری از تاثیرات خوردگی در محیط های خنثی و یا بازی که اغلب در مس ظاهر می شود می توان از غشای نازک بنزوتری آزول با هدف ایجاد پوششی نامحلول، قوی و دوبعدی بر روی سطح فلز مس کمک گرفت که تاثیر این غشا برای مدت زمان طولانی باقی می ماند.
علاوه براین، از بنزو تری آزول برای دیگر فلزات به ویژه در سیستم های خنک کننده آب و دیگر خنک کننده ها به عنوان محافظ استفاده می شود، در تصفیه آب صنعتی و در روان کننده ها برای حفاری ها و ... نیز کاربرد دارد. به عنوان ماده افزودنی در ضد یخ و دیگر سیستم های گردش آب، در کاغذهای بسته بندی محافظ، روان کننده ها و شوینده های قلیایی، تثبیت کننده نور ماوراء بنفش در پلاستیک ها استفاده می شود.
این محصول اغلب در چهار نوع مختلف گرانول، گرانول ریز، ورقه ای و کریستالی به فروش می رسد که در صورت نگهداری صحیح می تواند تا 12 ماه عمر مفید داشته باشد. بنزو تری ازول اغلب در کیسه های 25 کیلوگرمی بسته بندی می شود، البته با توجه به تقاضای خریدار کیسه های 100 کیلوگرمی و 500 کیلوگرمی نیز برای بسته بندی وجود دارد.
بنزو تری ازول با کیفیت های متفاوتی در بازار تولید می شود با توجه به حساسیت در نوع کاربرد این ماده شیمیایی، کیفیت بالای آن اهمیت زیادی دارد؛ بنابراین توصیه می شود مقدار مورد نیاز خود را از تامین کنندگان معتبر تهیه نمایید. شرکت بازرگانی کیمیا، بنزو تری ازول مورد نیاز را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به شما عرضه میکند.



خوردگی چیست؟


بنا به تعریف به واکنش شیمیایی یا الکتروشیمیایی که بین یک ماده اغلب فلز با محیط اطراف آن رخ میدهد و درنتیجه آن خواص ماده نیز تغییر می یابد، خوردگی می گویند.
پدیده خوردگی در تمامی دسته های اصلی مواد مانند فلزات، سرامیک ها، پلیمر و کامپوزیت ها رخ می دهد ولی با توجه به رایج بودن آن بین فلزات، اغلب افراد تصور می کنند خوردگی فقط برای این دسته از مواد تعریف می شود.
معمولا خوردگی را به عنوان یک فرآیند زیان آور معرفی می کنند ولی با توجه به تغییرات ایجاد شده می تواند یک واکنش مفید نیز باشد.به عنوان مثال آلودگی محیط از طریق پدیده خوردگی محصولات و ایجاد اختلال در سیستم ها و تاسیسات از اثرات منفی آن است، درحالیکه تولید انرژی الکتریکی در باطری و حفاظت کاتدی سازه های مختلف از مزایای این پدیده به حساب می آید.
سوالی که می تواند به کاهش بروز پدیده خورندگی کمک کند این است که چه محیط هایی خورنده هستند؟ به کمک شناسایی محیط های خورنده می توان می توان تا حدودی پدیده خوردگی را کنترل نموده و سرعت آن را کاهش داد.



محیط های خورنده

تقریبا تمام محیط ها خورنده هستند ولی قدرت خورندگی متفاوتی دارند.
می توان گفت قدرت خورندگی مواد معدنی از مواد آلی بیشتر است. با توجه به اینکه خوردگی باعث ایجاد تغییرات در ویژگی مواد می شود، در صنعت و در سطح کلان می تواند خسارات بسیار و گاهی جبران ناپذیر را وارد کند.
یکی از صنایع که پدیده خوردگی در آن بسیار مهم است و می تواند خسارات سنگینی را در اثر پدیده خوردگی تحمل کند، پالایشگاه ها است. خوردگی در پالایشگاه ها بیشتر توسط مواد معدنی مانند آب، اسید کلریدریک، اسید سولفوریک، بازها و سولفید هیدروژن رخ می دهد.



روندهای خوردگی

خوردگی به شکل های مختلفی انجام می شود. از روندهای رایج خوردگی انتقال اتمی، مولکولی و یا یونی است که این انتقال در فصل مشترک دو ماده انجام می شود.
معمولاً این انتقال ها در چند مرحله انجام می شود و آهسته ترین مرحله انتقال تعیین کننده سرعت نهایی واکنش خوردگی است.
این انتقال شامل آزاد شدن یون ها در محیط و حرکت الکترون ها در سطح ماده است، البته این انتقال به شرطی انجام پذیر است که محیط حاوی مواد و یون هایی باشد که هادی الکترون های آزاد شده هستند.


روش های کنترل خوردگی

به روش های مختلفی می توان وقوع پدیده خوردگی را کنترل نمود که از جمله مهم ترین آنها عبارتنداز:
• انتخاب صحیح آلیاژ
• به کارگیری پوشش های مقاوم
• حفاظت کاتدی و آندی
• به کارگیری بازدارنده های خوردگی



بازدارنده خوردگی

کنترل خوردگی فلزات از نظر زیست محیطی و اقتصادی بسیار مهم است. بهترین روش برای جلوگیری و کنترل خوردگی استفاده از بازدارنده های خوردگی است.
بازدارنده خوردگی ماده شیمیایی است که با افزودن آن با غلظت های پایین به محیط، از خوردگی جلوگیری کرده یا سرعت وقوع آن را به حداقل می رساند.
استفاده از بازدارنده های خوردگی به قرن نوزدهم بازمی گردد. بازدارنده های آلی که از طریق فرآیند جذب از خوردگی جلوگیری می کنند، پرطرفدارترین بازدارنده ها هستند. از بازدارنده های پرمصرف در صنعت می توان به بنزو تری آزول، تولیل تری آزول و مرکاپتو بنزوتیازول اشاره نمود.


۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

استعلام قیمت