محصولات

مواد شیمیایی


شیمی علمی بسیار گسترده و وسیع است، به گونه ای که می توان طیف بسیار وسیعی از مواد شیمیایی با ویژگی ها و کاربردهای متنوعی را نام برد. در کنار پیشرفت علم و تغییر سبک زندگی می توان گفت مواد شیمیایی صنعتی و خوراکی جایگاه ویژه ای در زندگی انسان امروز پیدا کرده اند. مواد شیمیایی در هر وسیله و یا فرآیندی که تصور کنید، وجود دارند و می توان به ارحتی ادعا کرد امروزه بدون مواد شیمیایی انسان قادر به تولید محصولات مصرفی خوراکی و صنعتی و کشاورزی و آرایشی نخواهد بود. به همین دلیل کیفیت مواد شیمیایی مصرفی در فرآیند تولید محصولات مختلف اهمیت بسیاری دارد. زیرا استفاده از مواد شیمیایی اصل و با کیفیت باعث کاهش خطرات احتمالی محصولات بر سلامتی انسان خواهد شد.
مواد شیمیایی را برحسب ویژگی ها و کاربردهایی که دارند به سه دسته کلی مواد شیمیایی صنعتی، خوراکی و آزمایشگاهی تقسیم می کنند که هر کدام ویژگی های لازم برای استفاده در زمینه های گفته شده را باید داشته باشند. در کنار آن درصد خلوص مواد شیمیایی نیز فاکتور مهمی برای تعیین کاربرد آن است.


مواد شیمیایی صنعتی


با رشد سریع فناوری، شاهد رشد و توسعه صنایع مختلف هستیم که در هر صنعتی هدف تولید محصولات مختلف در راستای آسان کردن زندگی بشر و تامین نیازهای جدید وی است. استفاده از مواد شیمیایی صنعتی با کیفیت ازجمله ملزومات رشد صنایع است، به طوری که می توان گفت مواد شیمیایی با گرید صنعتی از پرکاربردترین مواد شیمیایی محسوب می شوند.
مواد شیمیایی صنعتی در تمام صنایع ازجمله صنایع معدنی، شیمیایی، کشاورزی، نفت و گاز، پتروشیمی، صنایع بهداشتی و آرایشی و دیگر صنایع کاربرد دارد.

کاربردهای مواد شیمیایی صنعتی

قیمت مواد شیمیایی صنعتی



بنزو تری آزول

بنزو تری ازول جزء مواد شیمیایی است که به عنوان لیگاند جهت تشکیل کمپلکس استفاده می شود و در صنعت کاربردهای بسیاری دارد که رایج ترین آن جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی فلزات است

مطالعه بیشتر

تولیل تری آزول

تولیل تری آزول مهارکننده خوردگی موثر برای مس و آلیاژهای آن است. این ماده برای سیستم هایی که فلزات در تماس مداوم با مایعات بوده و احتمال زنگ زدگی آن ها بالاست، مناسب است.

مطالعه بیشتر
 

مواد شیمیایی خوراکی


امروزه به دلیل تغییر سبک زندگی عموم مردم و گرایش به سمت غذاهای کنسروی و آماده، صنایع غذایی برای حفظ کیفیت محصولات خوراکی و افزایش زمان ماندگاری آنها باید از مواد شیمیایی با گرید خوراکی استفاده کنند. مواد شیمیایی مصرفی در صنایع غذایی کاربردهای متعددی را دارا هستند. به عنوان مثال از چاشنی محصولات به عنوان ایجاد طعم مد نظر گرفته تا تغییر خواص ظاهری و فیزیکی محصولات خوراکی و نگهدارنده ها برای افزایش طول عمر مواد غذایی، کاربردهای مواد شیمیایی در صنایع غذایی است. به ویژه در استفاده از مواد شیمیایی خوراکی لازم است از محصولات اصل و دارای مجوز و آنالیز مصرف استفاده نمود. زیرا در صورت عدم تطابق مواد شیمیایی با آنالیز مصرف و استانداردهای تعیین شده توسط سازمان غذا و دارو برای مصرف در محصولات خوراکی می تواند آثار سوء و غیرقابل جبران برای مصرف کنندگان به همراه داشته باشد.
مواد شیمیایی خوراکی را از روی برچسب محصولات می توان شناسایی نمود و لازم است بدانید امروزه مواد شیمیایی توانسته اند در تمام محصولات خوراکی راه یابند. از نان پخته شده در نانوایی گرفته تا محصولات کنسروی، انواع شیرینی ها، دسرها و مرباها، محصولات لبنی مختلف، نوشیدنی ها و محصولات گوشتی حتما در ترکیبات خود مواد شیمیایی دارند.

کاربردهای مواد شیمیایی خوراکی

قیمت مواد شیمیایی خوراکی



کافئین پودری

از آنجا که کافئین نوعی ماده روانگردان و تحریک کننده روانی بشمار می رود، از آن بیشتر برای بهبود هوشیاری ذهنی استفاده می شود. همچنین باعث تحریک مغز، بالا بردن روحیه و کاهش خستگی می شود

مطالعه بیشتر

اسید سیتریک

اسید سیتریک در طیف وسیعی از صنایع ازجمله صنایع غذایی، داروسازی، آرایشی و بهداشتی، مواد نگهدارنده در صنایع غذایی، آبکاری مس، صنایع شیمیایی، رنگ و چاپ و ... به عنوان یک عامل موثر وجود دارد.

مطالعه بیشتر
 

مواد شیمیایی آزمایشگاهی


این دسته از مواد شیمیایی برای انجام آزمایش های پزشکی، دارویی و تحقیقاتی کاربرد دارند. در نتیجه باید درجه خلوص مشخص و کیفیت بالایی داشته باشند، زیرا نتیجه آزمایش به کیفیت مواد شیمیایی مصرفی بستگی دارد. برای تشخیص درجه خلوص و مطابقت کیفیت مواد شیمیایی آزمایشگاهی، روش های مختلفی همچون اطلاعات درج شده در آنالیز و کاتالوگ عرضه شده توسط شرکت تولید کننده، وجود دارد که خرید مواد شیمیایی از شرکت های معتبر تضمین کننده مطابقت محصول با آنالیز مصرف ارائه شده است.
مواد شیمیایی آزمایشگاهی به دلیل خلوص بالا نسبت به گریدهای دیگر مواد شیمیایی قیمت بالاتری دارند. البته باید یادآور شد که مواد شیمیایی آزمایشگاهی را نیز بر حسب کاربرد به دسته های تحلیلی، عمومی، صنعتی و آزمایشگاهی نیز تقسیم می کنند که درصد خلوصی بین 90 الی 99درصد دارند.

کاربردهای مواد شیمیایی آزمایشگاهی

قیمت مواد شیمیایی آزمایشگاهی


 
استعلام قیمت