تیتانیوم دی اکسید

مواد شیمیایی آزمایشگاهی
تفاوت مواد شیمیایی آزمایشگاهی با مواد شیمیایی غذایی
17/11/1401
کاربرد مواد شیمیایی
کاربرد مواد شیمیایی در صنایع غذایی
19/11/1401
تیتانیوم دی اکسید

تیتانیوم دی اکسید و کاربرد آن در صنایع غذایی

تیتانیوم دی اکسیدچیست ؟

طبق تحقیقات ، اکثر مردم تمایل به خرید غذاهایی با رنگ های روشن تر یا زنده تر دارند . یکی از راه های دستیابی به این هدف استفاده از تیتانیوم دی اکسید است .

این ماده سفید ترین و درخشان ترین رنگدانه را دارد. یک افزودنی مجاز خوراکی است که به عنوان رنگ خوراکی در صنایع غذایی برای افزایش جذابیت بصری محصولات استفاده میشود .

 این رنگ مصنوعی خوراکی ، یکی از پرکاربردترین رنگدانه های غذایی است که به شکل پودر بی بو برای ایجاد سفیدی و شفافیت طبیعی به غذاها اضافه میشود . این ترکیب مقاومت خوبی در برابر اشعه ماوراء بنفش دارد و از ترک خوردگی و تجزیه مواد جلوگیری میکند .

تیتانیوم دی اکسید (TIO2) ، همچنین در رنگ ها و پوشش ها و مواد دارویی و لوازم آرایشی یا حتی در خمیردندان استفاده میشود .در محصولات آرایشی و مراقبت از پوست ، دی اکسید تیتانیوم به عنوان یک رنگدانه ، کرم ضد آفتاب و قوام دهنده (غلیظ کننده ) استفاده میشود .  این ماده یک افزودنی خوراکی برای افزایش جذابیت بصری در محصولات غذایی به شمار میرود. دی اکسید تیتانیوم سفیدی شیر خشک را افزایش میدهد و از قدیمی ترین و مهم ترین رنگدانه های پوششی است که از قدیم الایام مورد استفاده قرار میگیرد و جزء گرانترین مواد خام مورد استفاده میباشد و در رنگ های امولسیونی میباشد .

تولید کنندگان محصولات خوراکی این ماده را با نام E171  میشناسند و این نام به خلوص درجه غذایی این ماده اشاره دارد . این ماده معمولا با خلوص 99% به غذاها اضافه میشود . تولید جهانی آن در سال 2014 حدود 7/5 میلیون تن بوده و در حال افزایش است .

تیتانیوم دی اکسید چیست ؟ ساختار تیتانیوم دی اکسید

تیتانیوم دی اکسید و کاربرد آن در صنایع غذایی ، کاربردهای فراوان تیتانیوم دی اکسید

تیتانیوم دی اکسید وکاربرد آن

 دراکثر غذاهای کنسروی ، سوپ ها ، شیر ، مکمل های ویتامین ، سس های سالاد ، کرم های قهوه ، آبنبات ها ، شیرینی ها ، شکلات و تزئینات کیک کاربرد دارد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

استعلام قیمت