parallax background

دو اتیل هگزانوئیک اسید

اکسید آلومینیوم
20/11/1399
قیمت اتیلن گلایکول
مونواتیلن گلایکول
25/11/1399

قیمت دو اتیل هگزانوئیک اسید


بازرگانی کیمیا شیمی پایدار ازجمله تامین کنندگان معتبر مواد شیمیایی خوراکی و صنعتی است که سال ها کیفیت مواد شیمیایی را در اولویت کار خود قرار داده است. مواد شیمیایی صنعتی با توجه به اهمیت و کارایی خود، طیف گسترده ای از کاربردها را دارند و آنچه اهمیت دارد کیفیت و اصل بودن محصولات است ؛ بازرگانی کیمیا محصولات دارای مجوز رسمی و آنالیز مصرف را با قیمتی مناسب به بازار عرضه میکند. شما می توانید جهت اطلاع از قیمت دو اتیل هگزانوئیک اسید و ویژگی های این محصول و نیز ثبت خرید خود به صورت عمده با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید.



ویژگی های دو اتیل هگزانوئیک اسید

فرمول مولکولیC8H16O2
جرم مولی144.21 g/mol
شکل ظاهریمایع غلیظ و شفاف
حلالیت در آب 1.4 g/L at 25 °C
چگالی 0.9031 g/cu cm at 25 °C
نقطه جوش228 °C
نقطه ذوب-59 °C

دو اتیل هگزانوئیک اسید چیست؟

دو اتیل هگزانوئیک اسید که با نام های دیگری همچون دو اتیل کاپروئیک اسید و هگزانوئیک اسید شناخته می شود، ترکیبی آلی است که اغلب به صورت مایع غلیظ بی رنگ یا متمایل به زرد در بازار موجود است. از این ترکیب بیشتر برای تهیه مشتقات فلزی با قابلیت انحلال در حلال های غیرقطبی استفاده می شود. این ترکیب بوی خفیفی داشته و خورنده قوی برای فلزات و منسوجات به شمار می رود، با وجود اینکه قابلیت اشتعال بالایی دارد به سختی آتش می گیرد. دو اتیل هگزانوئیک اسید را می توان از اکسیداسیون دو اتیل هگزانول تولید کرد و همان طور که گفتیم ترکیبی مهم در علم مواد، کاتالیزگرها و صنعت رنگ است و کاربردهای متنوعی را شامل می شود.


کاربردهای دو اتیل هگزانوئیک اسید

اغلب از این ترکیب برای تولید چسب ها و مواد شیمیایی درزگیر، مهارکننده های خوردگی، مواد واسطه، روان کننده ها و افزودنی های روان کننده، افزودنی رنگ و روکش و تنظیم کننده ها استفاده می شود.
عامل استابلایزر و پلاستی سایزر : معمولا از استرهای دو اتیل هگزانوئیک اسید به ویژه استرهای حاصل از دی گلیکول ها، تری گلیکول ها و پلی اتیلن گلیکول به عنوان استابلایزر و پلاستی سایزر برای پلیمرهای PVC استفاده می شود. همان طور که میدانید برای PVC دو نوع استابلایزر حرارتی و امواج ماوراء بنفش تعریف شده است.
با توجه به اینکه پلیمر پلی وینیل کلرید نسبت به حرارت و تنش حساسیت بالایی دارد و در اثر آن تجزیه شده و اسید کلرید تولید میکند و از آنجا که این اسید خاصیت خورندگی دارد می بایست از تولید آن جلوگیری شود. استابلایزر حرارتی با هدف کنترل تولید اسید کلرید در حین فرآیند، به این پلیمر اضافه می شود.
برخی از پلیمرها در اثر امواج ماوراء بنفش تجزیه می شوند و درواقع زنجیره های پلیمری آنها شکسته شده و درنتیجه خواص مکانیکی و حتی رنگ آنها تغییر میکند. استابلایزرهای UV با هدف جذب این اشعه و جلوگیری از تخریب پلیمرها استفاده می شود.
همان طور که میدانید پلاستی سایزر یا نرم کننده ها ترکیباتی آلی با ساختار استری هستند که خاصیت حلالیت و متورم کنندگی دارند. با توجه به این خاصیت و اینکه از لحاظ شیمیایی ترکیباتی خنثی هستند، افزودن پلاستی سایزر به دیگر محصولات تغییراتی همچون بهبود در انعطاف پذیری و کاهش سختی محصولات ؛ حتی افزایش در ظرفیت چسبندگی و دیگر تغییرات فیزیکی و مکانیکی را شامل می شود.
مهارکننده خوردگی در خنک کننده های اتومبیل : با توجه به اینکه این ترکیب آلی از قطعات فلزی موجود در موتور اتومبیل در برابر خوردگی محافظت میکند، به همین دلیل از آن به عنوان ماده ای جهت جلوگیری از خوردگی فلزات موتور اتومبیل استفاده می شود. به عبارت دیگر دو اتیل هگزانوئیک اسید به عنوان ماده اولیه برای تولید ضد یخ و مایعات انتقال گرما در خودروها استفاده می شود.
به منظور بهبود عملکرد موتور اتومبیل می بایست دمای آن را در محدوده معینی قرار داد و از گرم شدن آن جلوگیری نمود. با توجه به اینکه سیال بودن آب و هدایت گرمایی آن مناسب است ولی نقطه انجماد و نقطه جوش آن به نسبت پایین بوده و همچنین به راحتی باعث زنگ زدگی فلزات می شود، جهت رفع این مسائل از مایع ضد یخ در موتور استفاده می شود.
لازم به ذکر است درحال حاضر الکل های معمولی مصرفی در ضد یخ ها مونو اتیلن گلیکول، دی اتیلن گلیکول، گلیسیرین و پروپیلن گلیکول هستند.
کاتالیزگر برای تولید پلیمر : همچنین این ترکیب برای تولید مشتقات فلزی که در محلول های آلی غیرقطبی محلول هستند، مناسب است. مشتقات فلزی حاصل از دو اتیل هگزانوئیک اسید به دلیل طول زنجیره هیدروکربن ها قابلیت انحلال در محلول های هیدروکربن را دارا هستند. می توان از مشتقاتی که فلزات چربی دوست نیز در ترکیب خود دارند به عنوان کاتالیزگر در فرآیند پلیمریزاسیون استفاده نمود. برای مثال می توان به نمک قلع از دو اتیلن هگزانوئیک اسید اشاره نمود که در تولید پلی لاکتیک-کو-گلیکولیک اسید استفاده می شود. علاوه براین از نمک های نیکل، کبالت و آهن نیز به عنوان تثبیت کننده برای سیلیکون ها استفاده می شود.
از دیگر کاربردهای این ترکیب آلی می توان به ماده اولیه برای اسید کلرید، استفاده در روغن های مصنوعی، عامل رطوبت در امولسیون ها، خشک کننده رنگ و عامل نرم کننده در مواد آرایشی اشاره نمود.


۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

استعلام قیمت