تفاوت مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی

فروش مواد شیمیایی خوراکی
فروش مواد شیمیایی خوراکی در تهران
19/11/1401
آنتی اکسیدان شیمیایی
آنتی اکسیدان شیمیایی چیست؟
09/12/1401
مواد شیمیایی صنعتی

مواد شیمیایی صنعتی مواد شیمیایی هستند که برای استفاده در فرآیندها و مصارف یا برای تحقیقات صنعتی، دولتی یا دانشگاهی تولید می شوند این مواد شیمیایی معمولا برای هدف خاصی مانند آسیب رساندن به انسان، تهیه تجهیزات یا امکانات یا ایجاد مناطق خطرناک برای استفاده انسان تولید نمی شوند.

هیدروژن سیانید، سیانوژن کلرید، فسژن و کلروپیکرین از مواد شیمیایی صنعتی هستند که می توانند به عنوان عوامل شیمیایی نظامی نیز استفاده شوند هزاران ماده شیمیایی صنعتی وجود دارد که برخی از آنها برای تولید کالاهای مصرفی، برخی دیگر برای تولید انرژی و برخی حتی برای تولید سایر مواد شیمیایی صنعتی استفاده می شوند.

در تحلیل نهایی، شیمی در مورد مواد شیمیایی است در مدرسه، ممکن است با چند گرم ماده شیمیایی تعامل داشته باشید در صنعت، چندین تن از یک ماده شیمیایی را می توان در یک واکنش استفاده کرد و از مواد شیمیایی بسیار کمی می توان پول زیادی به دست آورد.

برای خرید کافئین پودری و اطلاع از قیمت کلیک کنید…!

مواد شیمیایی صنعتی

مواد شیمیایی صنعتی چیست؟

مواد شیمیایی صنعتی موادی هستند که برای استفاده در فرآوری صنعتی مواد شیمیایی تولید می شوند موادی که ماهیت صنعتی دارند و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، مواد شیمیایی صنعتی نامیده می شوند

به عنوان مثال، از ترکیبات شیمیایی صنعتی در تولید اقلام ذکر شده در زیر استفاده می شود:

  • انواع لوازم آرایشی و بهداشتی
  • همچنین در تهیه انواع مواد خوراکی
  • از جمله تولید انواع پوشاک
  • ترکیبات رنگی
  • تولید انواع داروها
  • صنایع نفت و پتروشیمی

مواد شیمیایی آزمایشگاهی چیست؟

از آنجایی که در بسیاری از آزمایشات لازم است مواد مورد استفاده کاملا خالص باشند درجه خلوص و ناخالصی آنها بسیار مهم است زیرا کوچکترین ناخالصی ممکن است نتیجه آزمایش را تغییر داده و منجر به نتایج نادرست شود به همین دلیل است که مواد شیمیایی آزمایشگاهی خلوص بالایی دارند و اعداد خلوص 9999 درصد مقادیر بسیار رایجی در بین مواد شیمیایی آزمایشگاهی است به همین دلیل قیمت این مواد بسیار بالاتر از مواد مصنوعی است و می تواند صدها برابر گرانتر باشد.

کاربرد مواد شیمیایی صنعتی

مواد شیمیایی صنعتی موادی هستند که برای تولید در صنعت استفاده می شوند که بسته به کاربرد، این مواد ممکن است درجه و خلوص متفاوتی داشته باشند درجه یک ماده نشان دهنده میزان خلوص و ناخالصی آن است.

بیشتربخوانید: مواد شیمیایی با کاربرد افزودنی خوراکی

در بسیاری از کاربردهای صنعتی، خلوص بسیار بالا مورد نیاز نیست به همین دلیل است که سنتتیک ها معمولا خلوص کمتری دارند البته درجه خلوص مواد صنعتی با یکدیگر متفاوت است و مواد صنعتی با خلوص بالا وجود دارد اما همچنان خلوص آنها کمتر از مواد آزمایشگاهی است. (در مورد مواد آزمایشگاهی بعدا بیشتر توضیح خواهیم داد).

به مواد مورد استفاده در صنعت برای تولید اشاره دارد بسته به کاربرد، این مواد ممکن است درجه و خلوص متفاوتی داشته باشند این مواد شیمیایی برای اهداف خاصی مانند آسیب رساندن به انسان، تهیه تجهیزات یا امکانات، یا ایجاد مناطق خطرناک برای استفاده انسان تولید نمی شوند هیدروژن سیانید، سیانوژن کلرید، فسژن و کلروپیکرین از این دسته مواد هستند که می توانند به عنوان عوامل شیمیایی نظامی نیز استفاده شوند.

تفاوت بین مواد آزمایشگاهی و صنعتی

سوالی که ممکن است از شما و دیگران پرسیده شود: تفاوت بین این دو مواد چیست؟ در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد برای اطلاع از قیمت تجهیزات آزمایشگاهی نیز می توانید با ما تماس بگیرید به طور کلی مواد شیمیایی موادی با ترکیب شیمیایی مشخص هستند که نسبتا ابتدایی هستند و به عنوان پیش ساز در صنایع یا آزمایشگاه های مختلف استفاده می شوند و تفاوت آنها در نحوی استفاده در مصارف مختلف است.

در اینجا بخوانید: فروش مواد شیمیایی خوراکی در تهران

مواد شیمیایی صنعتی

تفاوت بین مواد شیمیایی آلی و معدنی

یکی از تفاوت های عمده این دو نوع ماده این است که کربن در مواد آلی وجود دارد اما این ماده در مواد معدنی وجود ندارد تفاوت دیگر این دو نوع ماده این است که مواد شیمیایی آلی بر خلاف مواد شیمیایی معدنی مقاومت حرارتی بالایی دارند همچنین بهتر است بدانید محصولات تولید شده با استفاده از مواد آلی نسبت به سایر محصولات تولید شده از مواد معدنی در برابر حرارت مقاومت بیشتری دارند.

در این مقاله در مورد مواد شیمیایی تفاوت آنها با یکدیگر صحبت کرده ایم در صورت تمایل به خرید مواد شیمیایی یا تجهیزات آزمایشگاهی می توانید با کلیک بر روی شماره زیر به راحتی سفارش خود را ثبت نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

استعلام قیمت