کاربردهای اسید فوماریک چیست؟

آنتی اکسیدان شیمیایی
آنتی اکسیدان شیمیایی چیست؟
09/12/1401
آسپارتام چیست
آسپارتام چیست؟
09/12/1401
کاربردهای اسید فوماریک

کاربردهای اسید فوماریک :برنامه های کاربردی اسید فوماریک از سال های خیلی دور در محصولات غذایی و آشامیدنی استفاده می شده اما در حال حاضر در تورتیلاهای گندم و ذرت، خمیر ترش و نان چاودار، خمیرهای بیسکویت در یخچال، آب میوه و نوشیدنی های مغذی، دسرهای ژلاتینی، مواد کمکی ژل کردن، پر کردن پای و شراب استفاده می شود.

اسید فوماریک اسیدی است که به طور طبیعی در قارچ بوته و خزه ایسلند وجود دارد و به عنوان یک واسطه در چرخه اسید سیتریک (یا چرخه کربس) نقش مهمی ایفا می کند این چرخه بسیار مهم است و به تولید انرژی از کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها در انسان کمک می کند اجازه دهید برخی از کاربردهای اسید فوماریک را بررسی کنیم.

برای خرید اسید فوماریک و بررسی ویژگی ها کلیگ کنید…

کاربردهای اسید فوماریک

کاربردهای اسید فوماریک

فوماریک اسید چیست؟

اسید فوماریک یک اسید آلی است که به طور گسترده در طبیعت یافت می شود این پودر بی رنگ، بی بو و کریستالی با طعم ترش و میوه ای است کم‌هزینه‌ترین ماده اسیدی غذایی، یک افزودنی غذایی با برچسب تمیز است که در نوشیدنی‌ها، محصولات پخته شده، شیرینی‌ها و مخلوط‌های دسر استفاده می‌شود:

  • ترشی ماندگار و ماندگار
  • جایگزین اسیدهای تارتاریک و سیتریک
  • تنظیم کننده اسیدیته
  • عامل آنتی باکتریال و افزایش دهنده ماندگاری

اسید فوماریک چگونه تولید می شود؟

خوب، بنابراین اسید فوماریک به طور طبیعی وجود دارد، اما چگونه آن را دریافت کنیم؟ برای تولید اسید فوماریک دو روش اصلی وجود دارد که معمولا انجام می شود روش اولیه ای که انجام شد استفاده از باکتری برای تولید اسید فوماریک بود این کار بعدا متوقف شد و با تولید پتروشیمی و تخمیر قند جایگزین شد که امروزه به همین شکل تولید می شود.

تولید پتروشیمی اساسا به این معنی است که از هیدروکربن ها برای سنتز همان ماده شیمیایی استفاده می شود با استفاده از تخمیر قند، اسید فوماریک از فورفورال (یک ترکیب آلی از ذرت فرآوری شده) به اضافه کلرات در حضور یک کاتالیزور مبتنی بر وانادیوم سنتز می شود دلیل این تغییر از تولید طبیعی به سنتز شیمیایی صرفا به دلیل مقرون به صرفه بودن روش تولید پتروشیمی بود اسید فوماریک همچنین یک پیش ساز مهم برای برخی از اسیدهای دیگر مانند اسید L-مالیک و اسید L-اسپارتیک است.

اسید فوماریک معمولا به عنوان یک افزودنی غذایی برای افزودن طعم، به عنوان منعقد کننده، به عنوان نگهدارنده مواد غذایی و به عنوان اسید در خمیر مایه استفاده می شود این یکی از قوی ترین اسیدهای آلی است که معمولا در غذا استفاده می شود، بنابراین لازم است کمی در مورد آن بدانید.

این به دلایل زیادی استفاده می شود، یکی از آنها این است که ترکیبات میوه ای مانند طعم هستند به عنوان یک عامل ضد میکروبی موثر استفاده می شود زیرا می تواند فعالیت میکروبی را با تعامل با دیواره سلولی میکروبی مختل کند فوماریک اسید معمولا به غذاها یا نوشیدنی های مختلف اضافه می شود تا اسیدیته و pH را تنظیم کند زیرا اسیدی است این ویژگی ها باعث می شود که اسید فوماریک به عنوان یک نگهدارنده استفاده شود.

بیشتر بخوانید: آنتی اکسیدان شیمیایی چیست؟

کاربردهای اسید فوماریک

کاربردهای اسید فوماریک

8 کاربرد در مورد اسید فوماریک

  1. فوماریک اسید عموما در نوشیدنی ها و بیکینگ پودرهایی استفاده می شود که برای آنها خلوص الزامی است.

2 اسید فوماریک جزء برخی از طعم دهنده های سرکه مصنوعی مانند چیپس سیب زمینی با طعم «نمک و سرکه» است.

3 اسید فوماریک در بسیاری از محصولات لبنی از جمله شیر شکلات، کاکائو، تخم مرغ، شیر تغلیظ شده و نوشیدنی های پروتئین آب پنیر موجود است.

4 اسید فوماریک مربوط به اسید مالیک است و مانند اسید مالیک در تولید انرژی به شکل آدنوزین تری فسفات [ATP] از غذا نقش دارد.

5 مصرف سریع مقادیر زیاد اسید فوماریک احتمالا باعث اختلالات کلیوی می شود.

6 در نان، این اسید عمدتا به عنوان یک نگهدارنده موثر و بازدارنده کپک استفاده می شود در نان های آرتیسن و خمیر ترش، نت های ترش دلپذیری به آن ها می دهد همچنین می تواند به بهبود رئولوژی خمیر کمک کند و تشکیل یک خرده متخلخل را تقویت کند.

سدیم بنزوات را به چه روشی می‌توان تولید کرد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید سدیم بنزوات کلیک کنید

  1. رشد کپک یکی از مسائل کیفی اصلی در مورد تورتیلا است افزودن این ماده یک بازدارنده ضروری رشد کپک و افزایش دهنده ماندگاری است که نتیجه حلالیت منحصر به فرد آن است همچنین می تواند به عنوان یک اسید مخمر عمل کند بنابراین به عنوان یک نگهدارنده موثر در بیسکویت های یخچالی و سایر محصولات پخته شده استفاده می شود.
  2. برای بهبود ماشینکاری خمیر و تخلخل مافین پخته شده به کلوچه های انگلیسی اضافه می شود در پر کردن پای، به دلیل طولانی‌تر شدن زمان بحرانی پخت، به ژل شدن صاف و بهینه کمک می‌کند در مخلوط های پودینگ روی اجاق گاز از اسید فوماریک به عنوان منعقد کننده استفاده می شود.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

استعلام قیمت