استفاده از بی کربنات سدیم در صنایع شیمیایی و داروسازی

تاثیر مواد شیمیایی خوراکی در رشد و تکامل کودکان
تاثیر مواد شیمیایی خوراکی در رشد و تکامل کودکان
14/04/1402
پلی الکترولیت چیست؟
قیمت آنتی اکسیدان
18/04/1402
استفاده از بی کربنات سدیم در صنایع شیمیایی و داروسازی

بی کربنات سدیم ماده معدنی بوده که از ترکیب یک نوع نمک معدنی به نام کاتیون سدیم و آنیون بی کربنات متشکل شده است.نام دیگر این پودر، جوش شیرین بوده که به شکل جامد در رنگ سفید کریستالی مورد توجه و کاربرد بسیاری از حرفه ها و مشاغل قرار گرفته است.در این مقاله سعی بر آن داریم تا ابتدا به معرفی بی کربنات سدیم بپردازیم و سپس استفاده از بی کربنات سدیم در صنایع شیمیایی و داروسازی را برای شما تحلیل و بررسی کنیم.

قطعاً شما می دانید که استفاده از بی کربنات سدیم در صنایع شیمیایی و داروسازی و نیز صنایع غذایی و بهداشتی کاربرد فراوانی دارد با ما همراه باشید تا شما را با تعدادی از این کاربرد ها آشنا سازیم.بی کربنات سدیم یا همان جوش شیرین نانوایی، این روزها در اکثر حرفه ها و صنایع شغلی مورد استفاده قرار می گیرد که در صنعت داروسازی و نیز تولید محصولات شیمیایی دارای جایگاه ویژه و خاصی می باشد.

از این محصول بی نظیر در ترکیب انواع و اقسام محصولات آرایشی به عنوان یک جوان کننده و پاک کننده پوست استفاده می شود که به عنوان محلول قلیایی بسیار ملایم توانسته به خوبی مواد اسیدی سطح پوست را خنثی نموده و آن را تمیز و پاکیزه کند.

 

همچنین از این محصول در ترکیب محصولات مراقبتی مو نیز استفاده سرشار شده است که با بهره مندی از ویژگی های منحصر به فرد آن مانع از چربی مو، شوره سر و نیز ضعیف شدن تار مو و غیره می گردد.از آنجا که ترتیب بی کربنات سدیم مشابه پودر کریستالی به رنگ سفید است که به خوبی در ترکیب داروهای شیمیایی مورد استفاده قرار گرفته تا مصرف کنندگان از خواص درمانی آن بهره مند شوند.

معمولاً طعم بی نظیر و خارق العاده این محصول کمک شایانی می کند تا داروی ساخته شده از مزه و طعم بهتری برخوردار باشد و مصرف کننده آن از خواص ضد تارتار آن یا همان پوشاننده طعم ناخوشایند دارو بهره مند شود.

البته ناگفته نماند که از این نوع پودر در ساخت انواع و اقسام خمیر دندان، آدامس ها با طعم های متنوع، دهانشویه و غیره استفاده بهینه می شود.شایان ذکر است که از بی کربنات سدیم نیز در تولید محصولات شوینده همانند مایع ظرفشویی، پاک کننده های پودری و غیره استفاده می شود تا اثر چربی زدایی و لکه زدایی را در آنها دوچندان نماید.

کاربرد ها و مصارف دیگر بی کربنات سدیم:

جدا از بهره مندی و استفاده از بی کربنات سدیم در صنایع شیمیایی و داروسازی این محصول کاربردهای دیگری نیز دارد که در طول پروسه زندگی ما نقش و جایگاه ویژه ای داشته که در این بخش از مقاله به طور مختصر آنها را ذکر خواهیم کرد.

  • استفاده از آن در جهت جلوگیری از پوسیدگی ماهیانی که تازه شکار شده اند چرا که این روزها در میان ماهیگیران بسیار رواج پیدا کرده است.
  • برای درمان انواع و اقسام آنفولانزا به کار می رود که از آن در جهت تضعیف ویروس اثر درمانی استفاده می شود.
  • صنعت دباغی چرم یکی دیگر از کاربردهای آن است که از آن برای حذف آثار کثیفی و موهای زاید از سطح پوست کمک می گیرند تا باعث تسریع در این حرفه می گردد.
  • در تولید محصولات غذایی مانند ماست، سرکه، نوشابه گاز دار و حتی انواع آبنبات می‌توان از خصیصه‌های ویژه آن بهره‌مند شد.
  • از بی کربنات سدیم در جهت حفظ طعم و تسریع فرآیند پخت و پز انواع گوشت و فرآورده های آن بسیار استفاده می شود.
  • تصفیه آب دیگر فرآیندی است که با کمک بی کربنات سدیم می توان سختی آب را دفع و میکروب زدایی نموده و آب کاملاً سالم را در دسترس افراد قرار داد.
  • پرداخت فلزات ارزان قیمت و حتی گرانبها به وسیله این نوع پودر سبب شده است که از آن به عنوان یک ساینده کم هزینه و در دسترس استفاده فراوانی گردد.
  • در تولید انواع کپسول های آتشنشانی، صابون و تخمیر خمیر نانوایی بسیار کارآمد می باشد تا جایی که بسیاری از تولید کنندگان صنایع قنادی و شیرینی پزی نیز از آن بهره مند می شوند.

درمورد شرکت عرضه کننده و تولید کننده:

شرکت کیمیا شیمی پایدار به عنوان یک تولید کننده و تأمین کننده بی کربنات سدیم در صنایع شیمیایی و داروسازی توانسته به خوبی نیاز مشتریان خود را برطرف سازد.

این شرکت تمام سعی و تلاش خود را به کار بسته تا بتواند رضایت و اطمینان خاطر مشتریان و متقاضیان این محصول را در تقاضا های مستقیم و عمده جلب نماید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

استعلام قیمت