تری استین

اسید بوریک
اسید بوریک
15/10/1399
جوش شیرین
جوش شیرین
16/10/1399

قیمت تری استین


بازرگانی کیمیا شیمی پایدار یکی از تامین کنندگان اصلی مواد شیمیایی مصرفی در صنعت است که کیفیت و رضایت مصرف کننده را در اولویت کار خود قرار داده است. این شرکت به عنوان وارد کننده مستقیم تری استین از چین به عنوان تامین کننده اصلی این ماده شناخته شده است. شما می توانید جهت آگاهی از قیمتت تری استین و ثبت سفارش خرید خود به صورت عمده و دریافت مشخصات کامل این محصول با کارشناسان فروش بازرگانی تماس حاصل نمایید.



ویژگی های تری استین

فرمول مولکولی C3H5(OCOCH3)3
جرم مولی 218.2 g/mol
شکل ظاهری مایع بی رنگ شفاف
حلالیت در آب 8-10 g/100ml
چگالی 1.16 g/cm3
نقطه جوش 258-260°C
نقطه انجماد -37°C
دمای آتشگیری 153°C

تری استین چیست؟

تری استین یک تری گلیسیرید است که با استیله شدن سه گروه هیدروکسی گلیسرول بدست می آید. به عبارت دیگر تری استین که با نام های گلیسریل تری استات یا گلیسرول تری استات نیز شناخته می شود، از واکنش گلیسرول با یک عامل استیله کننده مانند استیک اسید، استیک اندرید یا اتیل استات حاصل می شود. تری استین را با نام های دیگر گلیسیرین تری استات، گلیسرول تری استات و تری استیل گلیسرول نیز شناخته می شود.
بیش از 75 سال است که از آن در طیف وسیعی به عنوان ضدقارچ در لوازم آرایشی و بهداشتی، در پلاستی سایزر، حلال در فرمول های بهداشتی، عامل کمکی به ماندگاری عطرها، خنک کننده و روان کننده، افزودنی در مواد غذایی، افزودنی زیست سوختی و ... استفاده می شود. تری استین به صورت مایع روغنی بی رنگی است که اغلب سنتز می شود ولی به صورت طبیعی نیز در کبد ماهی، کره و سایر چربی ها وجود دارد.
گلیسرین تری استات در بسیاری از مواد غذایی و محصولات آرایشی کاربرد دارد و به دلیل قدرت حلالیت بالا به عنوان یک حلال خوب و تثبیت کننده در بسیاری از رایحه ها شناخته می شود. این ماده طبق گفته سازمان غذا و داروی امریکا ماده ای بی ضرر شناخته شده است و مصرف آن ضرری برای انسان ندارد.


کاربردهای تری استین

عامل ضدقارچ
از آنجا که تری استین در مجاورت قارچ ها در اثر آنزیم های لیپاز آن ها هیدرولیز شده و به استیک اسید و گلیسرول تبدیل می شود، به دلیل ایجاد محیط اسیدی مانع رشد قارچ ها می شود. بنابراین یکی از موارد کاربرد تری استین استفاده از آن در جهت درمان عفونت های قارچی در نواحی پا و پوست است.
درمان ناراحتی های پوستی از طریق تنظیم PH
از تری استین و دیگر استرهای مشابه می توان جهت تنظیم PH پوست استفاده نمود. آنزیم استرآز موجود در سطح پوست یا داخل آن، مایعات بدن و غشای مخاطی تری استین را به عناصر سازنده یعنی گلیسیرین و اسیدهای چرب تجزیه میکند. گلیسیرین که باعث محافظت از پوست شده و اسیدهای چرب نیز به دلیل آزاد کردن یون هیدروژن، PH پوست را اسیدی میکند.
عامل پلاستی سایزر
از تری استین به عنوان نرم کننده جهت شکل دادن و جریان پیدا کردن رزین هایی از جنس سلولزی و لامینیتی و همچنین برای وینیلین پلیمرها و کوپلیمرها استفاده می شود.


عامل افزایش جذب دارو
یکی از کاربردهای تری استین در صنعت داروسازی است. از این ترکیب برای حل کردن یا رقیق کردن داروها و یا دیگر ترکیبات حمل دارو استفاده می شود. علاوه براین به عنوان یک پلاستی سایزر آبدوست در پوشش کپسول ها و قرص ها کاربرد دارد و می توان از آن به عنوان داروی ضدقارچ جهت درمان عفونت های قارچی سطح پوست استفاده نمود.
آرایشی و بهداشتی
گفته شده است که تری استین به عنوان یک بایوساید آرایشی، پلاستی سایزر و حلال در فرمول های آرایشی عمل میکند و به همین دلیل در ترکیبات برخی از محصولات آرایشی وجود دارد.
• لازم به ذکر است تری استین ماده ای بی خطر شناخته شده است که در محصولات غذایی نیز به عنوان طعم دهنده و ماده کمکی، جاذب رطوبت، حلال و حتی انتقال دهنده استفاده می شود.


سنتز تری استین

تری استین ترکیبی است که از استری شدن گلیسرول با استیک اسید حاصل می شود. گلیسرول می تواند محصولات متنوعی تولید نماید که استرهای حاصل از آن به دلیل کاربردهای متنوع اهمیت ویژه ای دارند. به عبارت دیگر از واکنش بین گلیسیرین با اسیدهای چرب زنجیره بلند مانند اولئیک اسید و استریک اسید با حضور کاتالیزگرهای همگن و ناهمگن استرهای نامحلول در آب ایجاد می شود که می توان برای آن ها کاربردهای متنوعی تعریف نمود.
با توجه به اینکه گلیسرول سه عامل هیدروکسیل در ساختار خود دارد در نتیجه ی واکنش استری شدن مخلوطی از سه محصول مونو، دی و تری گلیسیرید حاصل می شود و به همین دلیل انجام واکنش استری شدن با شرط تولید تک محصولی خالص از مونو، دی یا تری استین کار ساده ای نخواهد بود.
از آنجا که گلیسرول تری استات رطوبت محیط را به خود جذب میکند و در محیط قلیایی هیدرولیز می شود باید شرایط خاصی را برای انبار و نگه داری آن در نظر گرفت و به همین سبب برای نگهداری آن به ظروف دربسته برای جلوگیری از تماس رطوبت محیط با تری استین نیاز است. البته گفتنی است با فراهم کردن شرایط مساعد می توان تری استین را تا یک سال بدون تغییر در کیفیت آن نگهداری نمود.


۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

استعلام قیمت